Placek bananowy z owocami

Placek bananowy to mój zdecydowany faworyt jeśli chodzi o słodkie śniadania. Jest sycący, zdrowy no i co najważniejsze pyszny! Opcji podania jest mnóstwo, możecie zjeść tak jak ja z owocami albo jeśli macie ochotę z jogurtem naturalnym, owocowym lub dżemem, miodem, czekoladą. Placek jest dość słodki więc ja najczęściej serwuje go w takiej postaci jak tutaj bądź też do owoców dodaję jogurt ale wybieram ten naturalny.
Zapraszam do spróbowania! 


SKŁADNIKI:
(1 porcja)

  • 1 dojrzały banan
  • 1 jajko
  • łyżka mielonego siemienia lnianego (możecie użyć płatków owsianych)
  • łyżka suszonych owoców (dla tych którzy nie przepadają za suszonymi owocami proponuję pominąć ten składnik bądź zastąpić go orzechami lub nasionami)
  • łyżeczka masła
  • 1 mandarynka
  • garść winogron
  • garść borówek
  • łyżeczka wiórków kokosowych 
Banana obieramy se skórki, wkładamy do miski i rozgniatamy dokładnie widelcem. Wbijamy jajko i wszystko dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy siemię lniane bądź płatki owsiane (często ich używam) i ponownie wszystko mieszamy. Dodajemy suszone owoce pokrojone na mniejsze kawałki bądź inne dodatki które wybraliście. Jeśli zdecydujecie się na orzechy to też lekko je posiekajcie. Tak przygotowaną masę odstawiamy na chwilę na bok, żeby płatki owsiane lekko ją zagęściły. Na patelni rozgrzewamy masło, placek moglibyśmy usmażyć bez tłuszczu na dobrej patelni teflonowej ale masła nadaje naprawdę fajnego smaku i aromatu dlatego ja z niego nie rezygnuję. Na rozgrzane masło wlewamy masę. Uważajcie żeby placek nie rozlał wam się za bardzo bo ciężko będzie wam go obrócić. Ja lubię jak ma około 10cm średnicy i jest dość gruby, choć często jego wielkość uzależniona jest tak naprawdę od wielkości banana którego użyliśmy. Smażymy na małym ogniu, jak się zarumieni to zmieniamy stronę. W tym czasie kroimy nasze ulubione owoce. Możecie użyć dowolnych, waszych ulubionych lub sezonowych. Ja akurat miałam w domu winogrona, mandarynki i borówki. Gotowy placek wykładamy na talerz, dekorujemy owocami i posypujemy wiórkami kokosowymi lub tak jak wspomniałam w opisie polewamy dodatkowo jogurtem.
SMACZNEGO! 

Komentarze

Popularne posty