Zielona sałatka z pieczarkami

Niewiele składników, 10 minut pracy a efekt fenomenalny! Powiem Wam szczerze że to chyba moja ulubiona sałatka. Nadaje się idealnie jako przystawka, bądź jako danie główne z dodatkiem na przykład grzanek z serem. Ja jem ją solo i powiem Wam w tajemnicy że gdyby nie moja samokontrola na pewno na jednej porcji by się nie kończyło :P  


SKŁADNIKI:
(1 porcja)
  • 2 garści umytej roszponki
  • 3-4 pieczarki
  • ok 10 cm ogórka zielonego świeżego lub 1 ogórek gruntowy
  • 10 dużych, zielonych oliwek nadziewanych czosnkiem
  • 1/2 dojrzałego awokado (u mnie Hass)
  • sól
  • pieprz
    1 łyżka oleju
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżeczka miodu
  • łyżeczka musztardy
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek 
Na talerz kładziemy umytą i lekko osuszoną roszponkę. Pieczarki kroimy w plasterki i smażymy do zarumienienia na łyżce oleju, doprawiamy delikatnie solą. Ogórka kroimy w półplasterki a oliwki na połówki i układamy na sałacie. Awokado kroimy w kostkę i wykładamy na sałatkę. Na koniec pieczarki. Teraz czas na dressing. Sok z cytryny, musztardę, miód i oliwę mieszamy dokładnie aż powstanie nam jednolity sos. Całą sałatkę oprószamy solą i pieprzem a następnie polewamy dressingiem. GOTOWE!
Jak już wspomniałam możecie przygotować do sałatki grzanki z serem bądź masłem czosnkowym, będzie smakować genialnie ! :) 


Komentarze

Popularne posty