BISZKOPTOWY GRYCZANY OMLET Z MASŁEM ORZECHOWYM I MALINAMI

 Przepis idealny na śniadanie, drugie śniadanie, podwieczorek lub po prostu na zachciankę. Ja mój omlet zrobiłam na mące gryczanej a podałam z masłem orzechowym i malinami ze względu na chęć utrzymania niskiego indeksu glikemicznego i tym samym cukru ale spokojnie możecie użyć mąki pszennej i podać z dowolnymi dodatkami ;) 



Składniki: 

(1 porcja)

  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki mąki gryczanej (ok 15g)
  • Szczypta soli
  •  Łyżka naturalnego masła orzechowego (bez dodatku cukru)
  • 100g mrożonych malin
  • Łyżeczka erytrytolu (możecie użyć cukru)
  •  Łyżeczka oleju rzepakowego

Białka oddzielić od żółtek, dodać szczyptę soli i upić na sztywną pianę. Dodać mąkę gryczaną i żółtka. Delikatnie wymieszać łopatka. Całość wlać/ wyłożyć na rozgrzany olej (masa powinna być gęsta i puszysta). Smażyć na małym ogniu pod przykryciem. Jak się zarumieni, obrócić i usmażyć z drugiej strony.
W czasie jak omlet nam się smaży maliny wrzucamy do rondelka, dosypujemy erytrytol (cukier) i chwilę podgrzewamy aż maliny zmiękną.
Gotowy omlet smarujemy masłem orzechowym, na wierzch dodajemy maliny.
Ja do dekoracji posypała odrobinę wiórkami kokosowymi ale możecie pominąć ten krok, lub użyć cukru pudru. 
Gotowe ! ♥️




Komentarze

Popularne posty