PLACEK BANANOWY Z MASŁEM ORZECHOWYM I MALINAMI

 Dla mnie taki placek to idealne drugie śniadanie. Nie tylko dlatego że daje mnóstwo energii ale również przez to że drugie śniadanie na słodko równa się u mnie z brakiem zachcianek na słodkości w ciągu dnia. Do takiego placka możecie oczywiście użyć dowolnych dodatków ale przyznam że połączenie masła orzechowego i malin jest naprawdę pyszne. W sezonie polecam korzystać z malin lub truskawek świeżych (choć jak wiadomo tym mrożonym niczego nie brakuje ;))


 Składniki:

(1 porcja)

  •  Średniej wielkości banan
  • Nasiona chia 10g (opcjonalnie)
  • 1 jajko
  •  20-25g mąki gryczanej
  • 100g mrożonych malin
  •  łyżeczka oleju
  • łyżeczka masła orzechowego (ok 20g) ale możecie dodać więcej ;)
  •  Łyżeczka erytrytolu (opcjonalnie, możecie użyć cukru)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia

Banana rozgniatamy widelcem. Dodajemy nasiona chia i jajko. Odstawiamy na chwilę. Maliny wrzucamy do rondelka i posypujemy erytrytolem (nie jest to konieczne ale ja lubię jak jest słodziutko;)), podgrzewamy na małym ogniu aż maliny zmiękną. Do masy bananowej dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Całość dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej. Wylewamy placek i smażymy pod przykryciem aż się zarumieni. Obracamy na drugą stronę i powtarzamy czynność. Placek przekładamy na talerz, smarujemy masłem orzechowym i wykładamy maliny.
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty