MAKARON PO AZJATYCKU Z WOŁOWINĄ I WARZYWAMI

 Ten makaron to obiad, który możecie podawać w różnych wersjach. Tym razem zrobiłam go z mieloną wołowiną ale wypróbowałam już wersję z indykiem, tofu i wegetariańską. Każda równie smaczna. 



Składniki:

Przepis na dwie sporej wielkości porcje ( trochę na oko więc najlepiej próbować i doprawiać wg swoich upodobań)


  • 100g makaronu Vermicelli z fasoli mung (po zalaniu wrzątkiem robi się przeźroczysty ale możecie użyć też ryżowy)
  • 250g mielonej wołowiny
  • 500g mieszanki warzyw w stylu azjatyckim (u nas z bambusem, grzybami mung i kiełkami)
  • 2 łyżki prażonej cebulki
  •  Sól
  • Pieprz
  • Sos sojowy
  • Curry
  • Ostra papryka
  •  Słodka papryka
  • Czosnek granulowany
  • Sos słodko- ostry w stylu chińskim- taki w butelce na zimno 😉 (ja jem bez ale mój mąż dodaje obowiązkowo )

Na rozgrzaną patelnię teflonową wrzucamy mięso. Doprawiamy solą, pieprzem, curry, ostrą i słodką papryką oraz czosnkiem granulowanym. Całość podsmażamy na dość sporym ogniu aż się zarumieni, spróbujcie jak najbardziej rozdrobnić mięso, przy wołowinie nie powinno być z tym problemu. Makaron przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu (u mnie należy zalać go wrzątkiem i posolić a następnie odstawić na około 8 minut). Do mięsa wsypujemy mieszankę warzyw, ponownie doprawiamy przyprawami z wyjątkiem soli. Przykrywamy pokrywką i czekamy aż całość zmięknie. Makaron odcedzamy. Wsypujemy do miękkich warzyw. Polewamy odrobinę sosem sojowym i na bardzo dużym ogniu odparowujemy nadmiar wody. Podajemy zaraz po przygotowaniu posypując każda z porcji prażoną cebulką.
Jak już wspomniałam opcjonalnie sos słodko- ostry.
Gotowe !

Komentarze

Popularne posty