WEGE UCZTA CZYLI MAKARON Z BAKŁAŻANEM, CUKINIĄ, AWOKADO I SERKIEM RICOTTA

 Mięso jadam i lubię, nawet bardzo ale przyznam że są takie dni kiedy organizm woła i coś lżejszego i wtedy u mnie pojawia się bakłażan. Kiedyś nie wyobrażałam sobie przyrządzać go sama w domu. Na mieście jadłam chętnie ale do własnych eksperymentów nie byłam przekonana. Wystarczyło jednak że raz się skusiłam i pokochałam go całym sercem. Polecam spróbować moją wersje wege obiadu, który na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco dziwny, bo jak tak ricotta na zimno do obiadu... ale dla tych co nie boją się smaków zapewniam że warto ;) 


Składniki:
( 1 porcja)

  • 50g makaronu gryczanego
  • 1/2 małego bakłażana (ok 130g)
  • 1/2 małej cukini (ok 80g)
  • Łyżka oleju rzepakowego
  • 1/2 małego awokado (70g)
  • Łyżka serka ricotta
  •  Łyżka pestek dyni
  •  Sól
  • Pieprz
  •  Sok z cytryny

Bakłażana kroimy w plasterki o grubości ok 1cm, obsypujemy solą i odkładamy na około 10 minut. Po tym czasie ścieramy wodę ręcznikiem papierowym. Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Na patelni rozgrzewamy olej. Bakłażana i cukinię kroimy w kostkę. Wrzucamy na patelnię i doprawiamy solą i pieprzem. Podsmażamy aż się zarumieni. Podlewamy delikatnie wodą i dusimy około 5 minut pod przykryciem. Awokado wydrążamy, doprawiamy solą, pieprzem i sokiem z cytryny (ja daję dość sporo), gnieciemy widelcem na papkę ale tak aby zostały kawałki awokado. Jak woda z bakłażana odparuje a on jest wystarczająco miękki, wyłączamy palnik. Jeśli jest jeszcze twardy powtarzamy czynność z duszeniem.
Makaron wykładamy na talerz, dodajemy cukinię i bakłażana. Dodajemy awokado, ricottę (możemy delikatnie doprawić pieprzem) i posypujemy pestkami dyni. 
Gotowe !


Komentarze

Popularne posty